Plagiarists

V'19

The Plagiarists

Peter Parlow
USA, 2019
Features, 76min, OF

© Viennale © Viennale © Viennale

The Plagiarists

Peter Parlow
USA, 2019
Features, 76min, OF

Sa
26
Okt
16:00
Urania
So
27
Okt
23:00
Stadtkino im Künstlerhaus
Mit: 
Michael „Clip“ Payne
Lucy Kaminsky
Eamon Monaghan
Emily Davis
Drehbuch: 
Robin Schavoir
James N. Kienitz Wilkins
Ton: 
Josh Allen
Kamera: 
James N. Kienitz Wilkins
Schnitt: 
James N. Kienitz Wilkins
Musik: 
Pond5

Produktion: 
Automatic Moving Co
Weltvertrieb: 
Automatic Moving Co
Format: 
DCP
Farbe

Ein junges Paar aus dem Kreativsektor strandet mit dem Auto auf einer winterlichen Landstraße und trifft auf den älteren Afroamerikaner Clip, der die beiden in sein Haus einlädt. Die Millennials hipstern sich mit flapsigen Sprüchen und einem Quantum Arroganz durch ein zunehmend alkoholisiertes Szenario, während Clip wie ein Schamane cooles Wissen verbreitet. Nach einem Break springt die Geschichte Monate später gleich auf die Meta-Ebene: Die winterliche Konversation taucht – ausgerechnet – in einem Buch von Karl Ove Knausgård auf. Irritation setzt ein – wer plagiiert hier wen? – und ein postmodernes Referenzkarussell zwischen Text, Lügen und Videotape beginnt sich zu drehen, das beim Zuschauer Schwindel verursacht. (Thomas Mießgang)

In Anwesenheit von Paul Dallas (Produzent).

 

A slippery satire in the guise of an ultra lo-fi American indie, THE PLAGIARISTS hilariously plays upon contemporary social insecurities around race, gender, and relationships, even as it  meditates on questions of sincerity, authorship, and memory. Would- be novelist Anna and her filmmaker boyfriend Tyler are a young  millennial couple who find themselves stranded on a weekend to Upstate New York; Clip, an older African American man played by Parliament-Funkadelic’s Michael “Clip” Payne, helps and befriends them. Months later, a chance discovery forces the couple to reevaluate the ambiguities of Clip’s life and the brief evening they spent with him, fraying their own connection and revealing their own anxieties and petty uncertainties. Shot with the rough, pixellated imagery of a vintage television camera – explicitly recalling and parodying the “raw” aesthetic of Dogme 95 – THE PLAGIARISTS is a fiercely intelligent comedy that operates on multiple levels, one that mixes wildly different acting registers (professional and non-professional, broad and subtle), and veers imperceptibly between the deep-fake and the hyper-real. (Leo Goldsmith)

In the presence of Paul Dallas (producer).

 

Peter Parlow: THE JAG (2014)