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Features

The Lobby

Heinz Emigholz
Argentinien, Deutschland 2020
76min
eOF
V'20

Als im Abspann apostrophierter „Old White Male“ sitzt Emigholz’ Lieblingsdarsteller, der Performancekünstler John Erdman, in verschiedenen holzgetäfelten und marmornen Lobbys in Buenos Aires und hält einen sarkastischen und angriffslustigen Monolog: über den Tod, das Kino, Sex, Krieg, Religion, das Universum und andere Themen, die der Regisseur zuvor schon in STREETSCAPES [DIALOGUE] und DIE LETZTE STADT ansatzweise erkundete. Die filmischen Mittel entsprechen dabei den aus Emigholz’ Architektur-Essays vertrauten: schnelle Folgen starrer, oftmals leicht verkanteter Einstellungen, die sich der Hauptfigur und den Räumen annähern. (Lars Penning)

In Anwesenheit von Heinz Emigholz.

While officially regarded by prolific maestro Heinz Emigholz as a “sequel” to THE LAST CITY (p. 69) – completing a loose trilogy begun with STREETSCAPES [DIALOGUE] (Viennale’17) – this one-man tour-de-force starring veteran actor John Erdman functions splendidly on its own. Erdman, whose previous work down the decades includes collaborations on seminal dance and performance-art pieces by Yvonne Rainer and Robert Wilson, here incarnates a hyper-articulate character simply credited as “Old White Male.” Our protagonist is presented in comfortable Buenos Aires apartment-building lobbies, holding forth in erudite, sardonic fashion on mortality – and through this dark prism examining the state of humanity. Ranging freely across matters philosophical, theological and psychological, Emigholz stakes out word-centric territory somewhere between Camus’ “The Fall” and Malle’s MY DINNER WITH ANDRE. THE LOBBY is a virtuoso cine-monologue of an indelibly witty and stimulating stripe, self-referential and self-deconstructing. Once again teaming up productively with Jonathan Perel (see CORPORATE RESPONSIBILTY p. 89), Emigholz crafts an elegant frame for a sardonic, occasionally poetic exploration of fundamental ideas. (Neil Young)

In the presence of Heinz Emigholz.

Heinz Emigholz: SCHENEC-TADY I (1973, K), NORMALSATZ (1982), DER ZYNISCHE KÖRPER (1991), GOFF IN DER WÜSTE (2003), D’ANNUNZIOS HÖHLE (2005), SCHINDLERS HÄUSER (2007), LOOS ORNAMENTAL (2008), SENSE OF ARCHITECTURE (2009), ZWEI PROJEKTE VON FRIEDRICH KIESLER (2009), EINE SERIE VON GEDANKEN (2011), PARABETON – PIER LUIGI NERVI UND RÖMISCHER BETON (2012), PERRET IN FRANKREICH UND ALGERIEN (2012), ZWEI MUSEEN (2013, K)

Credits
  • John Erdman
  • Heinz Emigholz
  • Esteban Bellotto
  • Christian Obermaier
  • Jochen Jezussek
  • Heinz Emigholz
  • Jonathan Perel
  • Till Beckmann
  • Heinz Emigholz
PYM Films

Filmgalerie 451

DCP
Farbe
Sa. 24 Okt
18:30
Filmmuseum
eOF
Di. 27 Okt
13:30
Metro, Historischer Saal
eOF
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