hijas del fuego

V'18

Las hijas del fuego

Die feurigen Schwestern

Albertina Carri
Argentinien, 2018
Features, 115min, OmdU

© Viennale © Viennale © Viennale

Las hijas del fuego

Albertina Carri
Argentinien, 2018
Features, 115min, OmdU

Mit: 
Disturbia Rocío
Mijal Katzowicz
Violeta Valiente
Rana Rzonscinsky
Canela M.
Ivanna Colonna Olsen
Drehbuch: 
Albertina Carri
Analía Couceyro
Ton: 
Mercedes Gaviria
Kamera: 
Inés Duacastella
Soledad Rodríguez
Schnitt: 
Florencia Tissera

Produktion: 
Gentil
Weltvertrieb: 
Raspberry & Cream
Format: 
DCP
Farbe

Einige junge Frauen unternehmen einen Roadtrip und haben unterwegs jede Menge Sex, „die feurigen Schwestern“ heißt dieser Film nämlich nicht umsonst. Spektakuläre Landschaftspanoramen wechseln mit eindrucksvollen flotten Dreiern und erstaunlichen Orgien; es ist Raum für jedes Konzept von der Onanie bis zum Sadomaso, für jedes Instrument vom Dildo bis zur Peitsche; für alles ist Platz und die Spielarten sind so unterschiedlich wie die Mösen. Carri feiert das Begehren und die Lust der Frauen – kompromisslos, explizit und rauschhaft – und sprengt nebenher ein paar Grenzen. Eine klare Antwort auf die verlogenen, misogynen Porno-Bilder des Patriarchats. Befreiend. (Alexandra Seitz)

 

The narrative of Albertina Carri’s latest feature entwines around long, very much full-on, sex scenes between several young women. The film often cuts to them with little warning like breakaway numbers in a musical, each with a theme of their own, from nature-fucking, to role play, to camp (a four-way in a church set to soaring singing, for example). As the frequent scenes become a normalized, expected element of the film, the regressive landscape in which these trysts take place comes to the surface. LAS HIJAS DEL FUEGO is about young women finding – or taking – pleasure and exerting strength and solidarity as a mode of survival in latent repressive times. Using the road-trip format, and the ostensible motivation that one of the main characters intends to direct a porno, Carri lightly sprinkles in moments of background and elements of fear, brought by men who pop in as objective ghouls, and from the grip of past repression, alluded to in voiceover. The explosive polyamorous sex is an affirmation of this survival; Carri has created a form of erotic film where the sex is performative, but it’s not necessarily being performed for you. (Rachael A. Rakes)

Albertina Carri: NO QUIERO VOLVER A CASA (2000), HISTORIAS DE ARGENTINA EN VIVO (2001), AURORA (2001), GÉMINIS (2005), URGENTE (2007), LA RABIA (2008), 23 PARES (2012, TV-Serie), LA BELLA TAREA (2013, TV-Serie), CUATREROS (2016)