Babes on Swing Street

V' 18

Babes on Swing Street

Edward C. Lilley
USA, 1944
69min, OF

Quelle: Österreichisches Filmmuseum

Babes on Swing Street

Edward C. Lilley
USA, 1944
, 69min, OF

Mi
07
Nov
18:30
Filmmuseum
Do
29
Nov
18:30
Filmmuseum
Mit: 
Ann Blyth
Peggy Ryan
Andy Devine
Leon Errol
Anne Gwynne
Kirby Grant
June Preisser
Drehbuch: 
Howard Dimsdale
Eugene Conrad
Brenda Weisberg
Kamera: 
Jerome Ash

Produktion: 
Universal Pictures
Format: 
35 mm
Schwarz/Weiß

Das B-Musical BABES ON SWING STREET wurde als Vehikel für das angehende (und erst 15-jährige) Universal-Starlet Anne Blyth konzipiert. Mit Erfolg: Ein Jahr später wurde sie für eine Nebenrolle in MILDRED PIERCE mit dem Oscar ausgezeichnet. Zu den Höhepunkten von BABES ON SWING STREET gehört die Eröffnungsszene, in der eine Tänzerin einen Kunden im neben der Musikschule gelegenen Friseurgeschäft ihres Vaters zu Stepptanz-Rhythmen rasiert. Mit seinen College-Sweatern, trendigen Tanzszenen und Jive-Talk-Dialogen bietet das selten gezeigte Musical Einblicke in die US-Jugendkultur während des Zweiten Weltkriegs.

 

A spirited example of the B-musical, Universal’s BABES ON SWING STREET was an early vehicle for star-in-training Ann Blyth, then only fifteen years old and at the very start of her career just before her breakthrough role, on loan to Warner Brothers, as Mildred Pierce’s venomous daughter. BABES IN SWING STREET takes delight in its threadbare musical numbers, staged as the bricolage inventions of a youth social club raising money for music conservatory scholarships by putting on a fund-raising extravaganza in a convention hall surreptitiously borrowed from Blythe’s wealthy but parsimonious aunt. Among the highlights are the film’s hilarious opening number by an aspiring hoofter simultaneously tap-dancing and shaving a customer at her father’s music school adjacent barber shop. With its college sweaters, trendy dances and proto-jive talk, the rarely screened BABES IN SWING STREET offers fascinating glimpses into WW2-era youth culture that anticipate Fifties Hollywood’s programmatic and often painful appeal to younger audiences in the 1950s. (Haden Guest)