Cemetery

V'19

Cemetery

Carlos Casas
F/GB/PL/Usbekistan, 2019
Features, 85min, OmeU

© Viennale © Viennale © Viennale

Cemetery

Carlos Casas
F/GB/PL/Usbekistan, 2019
Features, 85min, OmeU

Mi
30
Okt
23:00
Stadtkino im Künstlerhaus
Do
31
Okt
20:30
Metro, Eric Pleskow Saal
Mit: 
Sinharaja
S.A Senevirathne
Warna Sandeeya
Wayne Bamford
Tony Lourds
Yashodha Suriyapperuma
Drehbuch: 
Carlos Casas
Ton: 
Chris Watson
Ariel Guzik
Tony Myatt
Marc Parazon
Kamera: 
Benjamín Echazarreta
Schnitt: 
Felipe Guerrero
Musik: 
Chris Watson

Produktion: 
Map Productions
Spectre Productions
Armi Artists Moving Image
Etnograf
Weltvertrieb: 
Map Productions
Format: 
DCP
Farbe und Schwarz/Weiß

Gemeinsam mit seinem Mahout tritt ein alter Elefant die Reise zum mythischen Friedhof der Seinen an. Eine Gruppe Wilderer, die sich einen Schatz von Elfenbein verspricht, ist ihnen auf der Spur. Unterwegs verändert sich der Raum – Dschungelvegetation gleicht überwucherten Fossilien, Baumrinde scheint Elefantenhaut – und während es allmählich dunkel wird und alles Getrennte ineinanderfließt, schärfen sich die Sinne. CEMETERY beruht auf der Installation „Sanctuary“, die Carlos Casas gemeinsam mit Chris Watson and Tony Myatt erarbeitet hat. Und egal, ob man dieses Stück nun einen abgefahrenen Trip findet oder eine transzendierende Erfahrung macht, es ist etwas, das so nur im Kino möglich ist. (Alexandra Seitz)

In Anwesenheit von Carlos Casas.

 

According to popular myth, when old elephants feel they are about to die, they move away from the herd and travel alone to an ancestral land to end their lives and avoid being a burden on the younger and stronger elephants. Carlos Casas takes this traditional folklore as his starting point and creates an immersive, contemplative, and haunting film centered on this journey. He takes you through the different stages of a trip that becomes more and more “trippy” with the passage of time.
Divided into three segments, it starts off as a more classic observational film and moves more and more into the unknown, not only in geographical terms but also in cinematic ones. In the last part, the whole film is a symphony of sounds and dark images that includes a passage through a storm in the middle of the jungle.
CEMETERY is an unforgettable experience you can only watch on a big screen. This is, of course, a film about memory, colonialism, religion, and traditions passed down the generations, but also a strange type of adventure story, one that happens not in front of us but around us. An adventure for our senses. (Diego Lerer)

In the presence of Carlos Casas.

Carlos Casas: AVALANCHE (2009-heute), End Trilogy: HUNTERS SINCE THE BEGINNING OF TIME (2008), ARAL. FISHING IN AN INVISIBLE SEA (2004), SOLITUDE AT THE END OF THE WORLD (2002-05); ROCINHA (2003), AFTERWORDS (2000, K)