Muere, monstruo, muere

V'18

Muere, monstruo, muere

Murder Me, Monster

Alejandro Fadel
Argentinien/F/Chile, 2018
Features, 109min, OmeU

© Viennale © Viennale © Viennale

Muere, monstruo, muere

Alejandro Fadel
Argentinien/F/Chile, 2018
Features, 109min, OmeU

Mit: 
Victor Lopez
Cruz
Esteban Bigliardi
David
Tania Casciani
Romina Iniesta
Drehbuch: 
Alejandro Fadel
Kamera: 
Julian Apezteguia
Manuel Rebella
Schnitt: 
Andres P. Estrada
Musik: 
Alex Nante

Produktion: 
La Union De Los Rios
Rouge International
Uproduction
Cinestacion Production
Frutacine
Weltvertrieb: 
The Match Factory
Format: 
DCP
Farbe

Vor dem majestätischen Prospekt der winterlichen Anden entfaltet sich ein bizarres Murder-Mystery: Kommissar Cruz untersucht den Fall einer Frauenleiche, die mit abgetrenntem Kopf aufgefunden wird. Hauptverdächtiger ist der Ehemann seiner Geliebten Francesca, der verrückt zu sein scheint und den Mord einem Monster zuschreibt, das auf unerklärliche Weise sein grausames Werk verrichtet. Der Film kreiert in gemächlichem Erzähltempo dichte Atmosphären, in denen Bild und Ton sich zu eindrucksvollen und beklemmenden Tableaus verbünden. Ein Satz nistet sich im Kopf des Polizisten ein wie ein Mantra: „Töte mich, Monster!“ (Thomas Mießgang)

 

Hypnotic and brutal. Excessive and grandiose. Exciting and disconcerting. MUERE, MONSTRUO, MUERE is a horror story and a romantic drama, a monster movie and a thriller about serial killers, a film that challenges the viewer to go as far as the director goes with his own peculiar ideas. In that combination of excess and brutality mixed with an art-house tempo and a series of complex themes – from the cerebral to the weirdly philosophical – lies the improbable and strange beauty of this film. A series of very gruesome murders of women take place in the desolate Argentine West. They all show up with their heads violently cut off, and nobody seem to understand who could have done something like that, much less the police investigators: A man? A creature? Something in between? But this is just the beginning of a story that turns on itself and moves towards stranger and more mysterious places, outside the realms of human logic. Fadel introduces a universe of madness, illnesses, psychosis and mutations that is close in spirit to the cinema of David Cronenberg and David Lynch, but finds a way to make it its own: a noir horror western where anything can happen and no one is spared. (Diego Lerer)

Alejandro Fadel: LA FAMILIA PETERSON (1999), MORENO 342 (2002), BOLERO (2002), EL AMOR – PRIMERA PARTE (2005), THE WILD ONES (2012), GALLO ROJO (2016, K)