Shorts

Ultra Pulpe

Apocalypse After
Bertrand Mandico
FRA 2018
38min
V'18

Als wäre ein Hardcore-Fantasy-Fan in Miraculixens Zaubertrank gefallen, welcher zuvor mit einer Dreifachdosis Aphrodisiaka und einer wohlfeilen Portion Pulp-Opiat aufgefettet wurde, und dem Kessel sodann als französische Wiedergängerin des legendären Pornofilmers Joe D’Amato entstiegen. Seither lustwandelt sie durch ihre visionär-apokalyptischen Filmsets, psychopenetriert ihre Models, faselt von Cocteau und lässt ihrer fintenreich-gewitzten, erotisch-affigen Fantasie hemmungslos ihren ausbeuterisch-selbstreferenziellen Lauf. À ne pas manquer! (Roman Scheiber)

 

For Bertrand Mandico every film is a like a séance trying to wake up the ghosts of cinema. In loud and rainbow-coloured episodes the film muses on queer sci-fi film shoots. As he reflects womanhood and eroticism, desire and disgust, Mandico looks at actresses like a drug one must consume in order to survive. Demons of lost feelings haunt the images as do filmmakers from Jean Cocteau to Joe D’Amato. In all of it waits an ontology of cinema to be deciphered. It is related to light and the need for emotions: “Films are monkeys that fuck their muses blinded by the light of projectors.” (Patrick Holzapfel)

Credits
  • Elina Löwensohn
  • Pauline Lorillard
  • Vimala Pons - Tarzan
  • Bertrand Mandico
  • Pierre Desprats
  • Xavier Thieulin
  • Sylvain Verdet
  • George Cragg
Ecce Films

Ecce Films

DCP
col
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