Proies

V'18

Les Proies

The Game

Marine de Contes
F, 2018
Features, 53min, OmeU

© Viennale © Viennale © Viennale

Les Proies

Marine de Contes
F, 2018
Features, 53min, OmeU

Drehbuch: 
Marine de Contes
Ton: 
Vincent Brunier
Kamera: 
Gabriel Roman
Schnitt: 
Marine de Contes
Musik: 
Thomas Julienne

Produktion: 
l’atelier documentaire
Weltvertrieb: 
l’atelier documentaire
Format: 
DCP
Farbe

Die Ringeltaube gehört sicherlich nicht zu den Tieren, die einem bei dem Wort „Jagd“ als erstes einfallen. Dennoch, jedes Jahr werden sie zu tausenden erlegt. Wovon man in LES PROIES allerdings nur wenig zu sehen bekommt: De Contes geht es mehr um die Jäger und das zum Teil recht bizarre Umfeld, welches sie sich geschaffen haben, inklusive Unterstände und weitläufiger Systeme von verdeckten Gängen, die einen an Bunker und Laufgänge im Krieg erinnern. Charmant ist, wie die Herren sich die Wartezeit vertreiben, rührend, wie sie in ihrem merkwürdigen Treiben aufgehen. In LES PROIES lässt sich tatsächlich eine neue Welt entdecken, und das ist doch allerhand. (Olaf Möller)

In Anwesenheit von Marine de Contes.

 

A very meticulous process that includes pigeons, boxes, wires and huts is being put together by a group of men (and one woman) in the middle of a French forest. We don’t know exactly what they do but it looks like they are getting ready for some kind of war. And, in some ways, that is exactly what goes on here. These people are patiently hunting pigeons through very elaborate contraptions, waiting for the exact moment to attack them. But their war is not really against the birds. Their enemy is deforestation, the way the trees are disappearing, turning their traditional “game” obsolete, maybe even ruining their purpose in life. De Contes does not judge what this motley crew of veteran pigeon hunters do. She observes their dedication, the time and effort they spend doing this and their debates about who is better at this particular sport. Against them, some other groups of men we never get to see, are turning the forest into an open field. Nature is the victim here. Cinema, its witness. (Diego Lerer)

In the presence of Marine de Contes.

Marine de Contes: THE GAIME (2018)