Mi piel, luminosa
My Skin, Luminous
Nicht, dass man sich leicht auskennen würde in diesem Film. Dafür ist er zu verspielt. Im Mittelpunkt steht eine Volksschule, irgendwo in der mexikanischen Provinz, der Alltag der Schulgemeinschaft wird aus einer gewissen Distanz betrachtet. Doch mischen sich immer mehr erratisch dunkle Elemente in das eigentlich realitätsnah wirkende Porträt: seltsame Rituale statt Unterricht, ein Ausflug in eine Art Wellness-Kloster, traumhaft verrätselte nächtliche Episoden ... Irgendwann dämmert, dass dieser Film womöglich persönlicher ist, als man zunächst wahrnimmt. (Roman Scheiber)
Where does documentary reality end and imaginative fiction begin? Like some celebrated Iranian films, Nicolás Pereda refuses to draw a clear line. What begins as a commissioned investigation into primary school education in Mexico suddenly encounters an amazing story: a little boy who, due to contagious illness, is quarantined in his own classroom. Vignettes of pedagogic exercises lead to unusual contributions, such as from the literary prankster Mario Bellatin and a group of ambulant monks. Pereda tells us that this story “feels like a dream”. And maybe it is a dream, but its emotional power is pure. (Adrian Martin)
With GANZE TAGE ZUSAMMEN
- Teresa Sánchez - Teresa
- Mario Bellatin
- M. Pereda-Bussmann
- Nicolás Pereda
- Gabino Rodríguez
- Nicolás Pereda
- Nicolás Pereda
- Nicolás Pereda
Nicolás Pereda