Ne croyez surtout pas que je hurle

V'19

Ne croyez surtout pas que je hurle

Just Don’t Think I’ll Scream

Frank Beauvais
F, 2019
Features, 75min, OmeU

© Viennale © Viennale © Viennale

Ne croyez surtout pas que je hurle

Frank Beauvais
F, 2019
Features, 75min, OmeU

So
27
Okt
21:00
Urania
Di
29
Okt
13:00
Gartenbaukino
Drehbuch: 
Frank Beauvais
Ton: 
Matthieu Deniau
Philippe Grivel
Olivier Demeaux
Schnitt: 
Thomas Marchand

Produktion: 
Les Films du Bélier
Les Films Hatari
Studio Orlando
Weltvertrieb: 
Capricci Films
Format: 
DCP
Farbe und Schwarz/Weiß

Das Tagebuch eines verzweifelten Mannes, der in Filmen nach Hilfe sucht. Beauvais kombiniert eine intime Erzählung über eine schwierige Trennungsphase mit betörenden Bildern aus Filmen, die er währenddessen allein in seinem Haus sieht. Als eine Collage des Gesehenen erscheint NE CROYEZ ... wie ein bewegtes Notizbuch. Es entfaltet einen faszinierenden Sog, der viel mit der Art und Weise zu tun hat, in der wir heute von Bildern und Informationen überschwemmt werden. Der Kontakt mit der Welt ist hier, ebenso wie der Versuch, ihr zu entkommen, eine Frage des Bildschirms. Dahinter beziehungsweise davor lauert ein Abgrund. (Patrick Holzapfel)

In Anwesenheit von Frank Beauvais und Michel Klein (Produzent).

 

In line with Danièle Huillet, Hans Hurch once declared cinephilia a sickness. In his latest found-footage exploration, Frank Beauvais comes as close to an adaptation of that statement as possible. While we listen to his vulnerable narration, akin to Georges Perec, which details how he dealt with an emotional period of separation and isolation, we see a beautiful flood of moving images from the films he watched in his rural home during that time. It is the diary of a man looking for help in the movies. Using snippets from hundreds of films, edited together in what must have been a frenzy by Thomas Marchand, the film finds refuge in a cinema that never ceases to be in dialogue with happenings in the world. The film is a fascinating approach to the way we perceive images nowadays. There is a sense of associative and deadening sameness, a desperation turned into cinema that follows an constant stream of possible exits and films, the information overload and lack of closeness we know from spending too many hours on the internet. Yet rarely have we felt that existential sadness as keenly as when, at the end of the film, singer Bonnie Prince Billy declares that what he sees is indeed a darkness. (Patrick Holzapfel)

In the presence of Frank Beauvais and Michel Klein (producer).

 

Frank Beauvais: À GENOUX (2005, K), LE  SOLEIL ET LA MORT VOYAGENT EN- SEMBLE (2006, K), VOSGES (2006, K),  COMPILATION, 12 INSTANTS D’AMOUR NON PARTAGÉ (2007), JE FLOTTERAI SANS ENVIE (2008), LA GUITARE DE DIAMANTS (2009, K), UN 45 TOURS DE CHEVEU (CECI N’EST PAS UN DISQUE) (2010, K), UN ÉLÉPHANT ME REGARDE (2015, K)